UDMR boicotează Noua Republică. Abuz de poziţie dominantă

Postat de
|

Sâmbătă, 3 martie, ar fi trebuit să aibă loc în Sala Auditorium a Palatului Regal din Bucureşti o întrunire publică a platformei Noua Republică. Printre invitaţi se numărau europarlamentarul Monica Macovei, artistul Grigore Leşe, specialistul în fiscalitate Gabriel Biriş sau economistul Mihnea Vasilache.

Astăzi, răsturnare de situaţie!

După un precontract iniţial (Convenţie de Rezervare), în care directorul Muzeului de Artă (Palatul Regal) şi-a dat verbal acordul (24 februarie 2011), şeful serviciului economic, dl Dan Dimitriu anunţă Asociaţia Noua Republică de faptul că MNAR nu poate găzdui manifestarea datorită caracterului politic al unor dezbateri.

Muzeul de Artă se află sub jurisdicţia Ministerului Culturii. Pe hârtie, la Muzeu nu se face politică. Şi totuşi, avem proba că nu este aşa. În România există nişte reguli pentru băieţii deştepţi şi altele pentru cetăţenii obişnuiţi.

Conducerea Muzeului discriminează clar între partide politice aflate la putere şi simple asociaţii, ONG-uri sau alte entităţi private. Iată dovada:

În luna mai 2008 (când UDMR era la putere, iar dl Kelemen Hunor deputat de Harghita), Muzeul de Artă a permis Partidului Naţional Liberal să organizeze o manifestare cu caracter aniversar-politic, în Sala Auditorium a Muzeului Naţional de Artă. De ce Noua Republică nu are acces, ca simplă asociaţie sau simplu ONG, la o sală deschisă unui partid politic înregistrat? Mai multe detalii despre evenimentul organizat de PNL aici şi aici.

Este regretabil că membrul unei minorităţi naţionale, dl Kelemen Hunor, care ştie ce înseamnă practica anti-europeană a discriminării, acceptă să pedepsească un simplu ONG preocupat de reducerea fiscalităţii, combaterea evaziunii şi a corupţiei sau regenerarea valorilor morale ale naţiunii române.

Faptul este cu atât mai grav cu cât dl Kelemen Hunor, preşedinte al UDMR, a binecuvântat organizarea unor adunări electorale în Palatul Culturii din Târgu Mureş. Situl oficial UDMR ne informează că sâmbătă 25 februarie 2012, ora 10.00 a avut loc în sala Palatului Culturii din Târgu Mureș, ședința Consiliului Reprezentanților Unionali ai UDMR. Biroul de coordonare al Uniunii s-a întrunit în aceeași zi, de la ora 09.00, la aceeaşi locaţie.

De asemenea, săli de cultură importante din România au fost accesate de către structuri partinice. Organizația de Femei a PDL a fost partener într-o dezbatere despre Femei în Politică găzduită de Biblioteca Centrală Universitară (2011). Printre participanţi figurau şi Sulfina Barbu sau Elena Udrea.

Acțiuni politice similare au fost organizate în săli de cultură din ţară. Spre exemplu, alegerile pentru preşedinţia Organizaţiei Judeţene de Femei a PDL Galaţi s-au desfăşurat în Sala Auditorium a Complexului Muzeal de Ştiinţele Naturii. La eveniment au participat şi lideri democrat-liberali, precum deputatul Mircea Toader sau senatorul Marius Necula. Mai multe detalii aici.



Facebook    Twitter    Delicious    Digg    Google Buzz    StumbleUpon    LinkedIn    Email   


Comentarii

  1. Cristian Ovidiu Constantinescu

    28/02/2012

    Sincer, vestea ma face sa ma simt un pic mai bine. Sa ma explic.
    Imi doream sa particip la intalnirea din 3 martie. Nu este nimic daca se amana un pic. Un pic de prigoana nu ne strica – ba chiar ar putea sa ne invioreze oleaca.
    Se tem de noi? Semn bun.
    Ne interzic adunarile in muzeu? Am putea sa le facem pe stadion.
    Vor sa ne bage bete-n roate? Se tem sa nu le luam electoratul (si maghiarii sunt cel mai fidel segment electoral).

    Nu trebuie sa lasam aceasta situatie asa. Cred ca ar fi momentul ca niste persoane care au participat la acest abuz sa isi piarda jobul, iar noi sa aratam ca se poate schimba ceva.

    • misujamie

      28/02/2012

      Lumea e mare, conferinta va avea loc. Din fericire, mediul privat are nevoie de bani, asa ca sali sunt cate vrei. Statul nu are nevoie de bani, se pare. :)

    • Bogdan Popa

      29/02/2012

      mie nu îmi pică bine dacă se amână conferinţa pentru că nu îmi rambursează nimeni biletul de avion.

      sunt dispus să împart eventualele costuri suplimentare din o rezervare a altei săli.

      mulţumesc,

  2. Alexandru Anitei

    29/02/2012

    Eu vad in asta cateva lectii foarte importante:
    1) Nici un contract cu statul – suntem un partid de dreapta, trebuie sa sprijinim initiativa privata nu sa dam bani la institutiile statului. In speta, sunt sali de conferinte care de abia asteapta sa fie inchiriate.
    2) Nici un acord verbal – totul in scris ca sa putem sa-i dam in judecata.
    3) Politica e un joc murdar – trebuie sa acceptam acest lucru si sa ne asteptam la astfel de “manevre”

  3. Radu Oleniuc

    29/02/2012

    Nu as merge in Parlament pentru ca acolo s-au facut nunti. La Ateneu s-au tinut un parastas..

    E vorba de principii aici, iar ele nu suporta compromis.

    Sunt zeci de hoteluri care au sali de conferinte la banii astia. Noi ar trebui sa fim mai cumpatati.

  4. Daniel Todoran

    29/02/2012

    Din postură de observator, remarc.

    Da, întradevăr este o nedreptate. Faptul unor lovituri de genul sub centură. Dar în opinia mea e şi pe undeva rezultatul lipsei de inteligenţă politică , dinspre NR, articolele repetate la adresa UDMR au fost probabil percepute negativ. De asemeni, exista o discrepanţă evidentă între tonul mesajelor individuale ale unor membrii NR(extrem de critici şi să spunem lucrurilor pe nume, naţionalişti după toate standardele politice) şi tonul oficial al mesajului NR, în limba maghiară privind manualul de luptă.

    Publicarea lui în limba maghiară nu a fost interpretată probabil în nota unei apropieri şi deschideri tolerante, ci în nota unei lovituri sub centură care urmărea, înfiinţarea unor filiale NR în zonele cu minoritate maghiară majoritară (obiective pragmatice impuse de împlinirea condiţiilor puse de legea electorală, pentru transformarea NR în partid) , plus s-ar fi urmărit slăbirea divizarea electorilor tradiţionali UDMR. Imediat reacţiile s-au văzut, mesaje cu ieşirea de la guvernare(există în cercurile politice tendinţa de a interpreta NR ca o creaţie a PDL-ui).

    NR a intrat în zona politicilor de manevre în culise.

    • Cristian Ovidiu Constantinescu

      29/02/2012

      Categoric au existat articole critice la adresa UDMR sau a membrilor UDMR. Dar sa fie acest lucru rodul unei lipse de inteligenta politica? Eu nu cred asa. Avem datoria sa spunem adevarul, sa identificam greselile, neputinta si reaua intentie; iar daca o facem in privinta majoritarilor, trebuie sa o facem si in privinta minoritarilor.
      Categoric atitudinea NR nu va fi apreciata; reactii de genul acesta sunt de asteptat sa se repete, dar nu trebuie sa ne schimbe decat in a fi mai selectivi cu ceea ce ne propunem sa facem, astfel incat sa nu mai putem fi impiedicati.

      • Ştefan Vlaston

        29/02/2012

        De acord. N-o sa inghitim coruptia si lipsa de integritate, pentru o sala in centru. Mizele noastre sunt mult mai inalte. Si nu, nu cred ca se amana. Este relativ usor sa gasim alta sala, chiar daca la preturi mai mari.

      • Daniel Todoran

        29/02/2012

        Când mă refeream la lipsă de inteligenţă politică, mă refeream modul în care se fac criticile.
        Cred că suntem de acord că e una să acuzi membrii UDMR pe o poziţie a lor, specific personală şi identificabilă datorită declaraţiilor individuale(criticile legate de opoziţia vs ANI, DNA a unor politicieni din UDMR) şi alta e poziţia, de a extinde artificial o responsabilitate personală la marca politică UDMR. Efectul e contrar, în loc de responsabiliza colectiv, reacţia e de a se solidariza în jurul acelor membrii. Trebuia făcută o distincţie nuanţată.

        Pe de altă parte, ca şi întrebare are NR o strategie consistentă privind minorităţile la nivel de discurs? O declaraţie tradusă e insuficientă şi după cum reafirm la nivel de logică politică a fost interpretată nu ca şi un semn de toleranţă şi deschidere spre minorităţi ci de unul manevră pentru a atinge nişte obiective interne NR.

        Revenind la minorităţi,

        Personal, cred că România a jucat bine cartea minorităţilor din Serbia la UE. dar şi-a asumat şi anumite vulnerabilităţi.

        De ce bine, pentru că evident Serbia a neglijat problema minorităţilor- au avut loc derapaje periculoase, de exemplu, liderii românilor din Voievodina au fost atacaţi cu focuri de armă. Este inacceptabil pentru orice Stat de Drept. Nu am informaţii că s-a dorit identificarea autorilor de către autorităţile sârbe.Poziţia legată de reglarea acestor aspecte e una cât se poate de legitimă.

        Dar, pe de altă parte în România chiar acum există o chestiune spinoasă, autonomia în limba maghiară a învăţământului universitar, o problemă nereglată şi care reglată real, nu cred că ar aduce o subminare a Statului de Drept.

        Ieşirea UDMR de la guvernare sub presiunea legitimă a propriilor votanţi însă(care văd în atitudinea Guvernului o încălcare a drepturilor lor legitime, poate da muniţie acelor iritaţi de poziţia României în poziţia Serbiei.

        Este un joc de putere delicat, puterea a fost întotdeauna o chestiune de context. Care se schimbă.

        Personal am găsit reacţia dlui Mihail Neamţu pe contributors.ro, cu păstrarea referinţelor la adresa UDMR într-un cadru factual şi individualizat, pragmatică şi corectă. Şi mai inteligentă, decât cea care incriminează şi demonizează UDMR într-un titlu la nivel general aici . Se emit supoziţii că a fost un ordin politic al dl Kelemen Hunor, iar de acolo personalizarea UDMR pentru un eşec NR. Sunt deocamdată acuzaţii fără suport justificativ şi oarecum lipsite de credibilitate, există funcţionari români implicaţi în derularea evenimentelor, prudenţa era de recomandat în absenţa unor dovezi concrete.

        Personal nu cred că , regionalizarea ar fi fost o problemă în contextul asigurării unor garanţii puternice de autonomie pentru minorităţi.Şi poate că ar fi important, ca NR să demareze discuţii cu voci din UDMR.

        Dar pe de altă parte, tot personal găsesc că e corect să se afirme, Statul are o problemă de gestionare a banilor şi de favorizare a unei clientele în domeniul culturii (exemplele cu evenimentele anterioare sunt pertinente).

        Dar, este părerea mea, admit unii pot să gândească diferit.

  5. Daniel Todoran

    29/02/2012

    I-ar adoptarea tacită de către Camera Deputaţilor a amendamentului propus de un personaj UDMR care e clar împotriva ANI şi DNA, adoptare facilitată şi de colegii doamnei Macovei din PDL este o lovitură destinată clar în a elimina de pe scena politică pe doamna Macovei, care a reuşit să supere pe mulţi. Oricum a fost un gen ruşinos, chiar dacă a fost democratic, e unul împotriva luptei anticorupţie.

  6. danielbotezatu

    29/02/2012

    Au mai spus-o si altii si am sa o mai spun si eu. Sa spui adevarul e o treaba sa arunci cu noroi e alta treaba. Daca noi ne nastem din aruncat cu noroi, atunci si noi vom fi murdari de noroi. Si intrebarea e cu ce suntem diferiti fata de ceilalti actori de pe scena politica romaneasca? Nu la fel fac si ei cu adversarii politici?Haideti sa ne facem remarcati prin identificarea problemelor si gasirea solutiilor, si nu prin aceeasi atitudine de a arata vinovatii, intalnita peste tot in Romania. Vinovatii ii stim cu totii si nu ajuta la nimic sa strigam oricat de tare ” Uite-i”, acest lucru ne defocalizeaza si in loc sa ne vedem de drumul nostru avem grija de drumurile altora, si e gresit acest lucru. Ar trebui sa fim mai atenti cu ce iesim in fata altfel vom fi perceputi de electorat cu eticheta ” Aceeasi branza, alta punga”. Haideti sa lasam frustrarile la o parte si sa lucram la miscarea noastra politica, ignorand-o pe cea deja existenta. Oamenii vor altceva, haideti sa fim acel altceva din toate punctele de vedere. Cu cat ne asemanam mai mult cu cei deja existenti cu atat idealul nostru va esua.

    • Augustin Ofiteru

      29/02/2012

      De acord! Sunteți invitat sa redresați problema locului de desfășurare a Conferinței Naționale Noua Republică în cele doua zile și jumătate rămase! Vă stăm la dispoziție cu suport moral! Succes! Glumeam, situația e sub control, dar ar fi bine sa înțelegem că tăcerea uneori dăunează…

      • danielbotezatu

        29/02/2012

        Aveti dreptate domnule Ofiteru, uneori tacerea dauneaza, insa acum suntem in situatia in care tacerea face bine. Si sa nu gresim sa punem semnul egal intre tacere si nepasare. Asa cum tacerea uneori dauneaza si vorbele uneori dauneaza, si mi-as permite sa spun ca vorbele dauneaza mult mai des ca tacerea. De peste 20 de ani de zile oamenii aud vorbe si atat si in gandul a tot mai multi oameni astazi rasuna expresia ” Fapte ,nu vorbe” Eu propun sa luam aminte la chestia asta.

    • Cristian Ovidiu Constantinescu

      29/02/2012

      Sunt 100% de acord cu ceea ce spuneti, insa nu sunt de acord cu contextul in care faceti aceste afirmatii.

      Intr-adevar, una este a spune adevarul, alta este a arunca cu noroi – iar cand arunci cu noroi te umpli tu insusi de noroi. Insa nu vad cand si unde am aruncat noi cu noroi. Cand am ponegrit, cand am denigrat, cand am deteriorat imaginea unui om politic corect?

      Noi nu criticam persoane, ci atitudini ale persoanelor. Cand vorbesc despre prezenta de 0%, nu vorbesc despre Crin Antonescu, ci despre neimplicare. Cand vorbesc despre marirea beneficiilor parlamentarilor, nu vorbesc despre parlamentari ci despre prioritatile gresite ale celor care ar trebui sa duca Romania inainte. Noi mentionam numele persoanelor, pentru ca oamenii ce conduc Romania trebuie selectati ca sa putem progresa. Dar nu am vazut pe acest website actiuni de denigrare – dealtfel daca asa ceva ar aparea, sunt convins ca multi dintre noi si-ar cauta alte locuri unde sa se manifeste.

      Nu poti vorbi frumos despre principiile mentinerii sanatatii cand ai in fata un bolnav plin de rani. Trebuie sa identifici ranile inainte de a le vindeca una cate una. Daca bolnavul are prea multe rani, nu este vina ci este obligatia medicului sa le identifice inainte de a le trata.

      • danielbotezatu

        29/02/2012

        Intr-adevar domnule Constantinescu contextul in care am postat acest comentariu nu este chiar cel mai elocvent, in schimb el vine ca o constatare in urma a mai multor opinii exprimate de membri ai Noii Republici referitoare la actualii politicienii.
        Aveti dreptate nu ati ponegrit si nu ati denigrat vreun om corect, dar ati insistat sa dovediti cat de rai sunt alti politicieni si in acelasi timp sa aratam cat de buni suntem noi, pe principiul hai sa calcam pe cadavre sa aratam ca noi suntem vii.
        Criticam atitudini ale persoanelor da? Si ironiile strecurate in cuvinte sunt tot la adresa atitudinii sau a persoanei? Si comunicarea are diverse forme, si daca nu o alegem pe cea corecta pentru transmiterea unui mesaj, reuseste mesajul sa transmita ce ar trebui?
        Nu doresc sa fac polemica am vrut doar sa dau un sfat care consider ca ne-ar ajuta. Nu luptam noi intre noi, ci impreuna.

        • Cristian Ovidiu Constantinescu

          29/02/2012

          Cred ca v-am inteles punctul de vedere, si va mulktumesc pentru precizare.
          Neincrederea este de inteles dupa 22 de ani de sperante dezamagite, 22 de ani in care politicienii s-au criticat si improscat cu noroi in mass-media, fara sa faca nimic bun. Insa nu critica este punctul rau al atitudinii lor, ci faptul ca nu au pus prea multe lucruri bune in locul celor criticate.

          Performanta economica, sociala, morala, stiintifica, educativa a unei tari nu se poate imbunatati fara performanta conducatorilor. Insa performanta conducatorilor este conditionata de impletirea priceperii lor cu bunele lor intentii si cu sacrificiul personal in fata interesului public. Romaniei ii lipseste aceasta impletire de statut intelectual, moral, etic al conducatorilor. Ar fi extraordinar ca NR sa constituie un laborator care sa creeze lideri, conducatori pentru viitor; dar asta va dura. Dvs. sperati sa gasiti in NR oameni care vin cu solutii potrivite, in vreme ce eu sper in primul rand ca NR sa creeze si sa selecteze caracterele care sa poata aplica solutiile cu simt moral si etic. Pentru ca in Romania solutiile de baza se stiu, si sunt simple: sa nu se mai fure, functionarii sa isi faca treaba in folosul cetatenilor, competenta sa fie pusa la loc de cinste, resursele sa fie alocate corect. Dar aceste solutii pur si simplu nu se implementeaza din lipsa de moralitate si etica.
          Eu nu voi conteni sa critic, pentru ca “ridendo castigat mores”. Iar cand va veni vremea noastra, voi ajuta cu tot ce voi putea ca romanii sa nu mai fie din nou dezamagiti.

  7. Victor Sebastian Duma

    29/02/2012

    Tot abuz de pozitie dominanta a unui stat corupt si clientelar este si legea nr. 14/2003 (a partidelor politice).
    Este o lege care violeaza flagrant drepturi fundamentale ale cetateanului, cum ar fi dreptul la libera asociere si dreptul la exprimare. Aceasta lege ar trebui sa constituie una din temele principale de campanie electorala pentru candidatii Noii Republici.
    Este o lege care trebuie atacata la Curtea Constitutionala si desfiintata, pentru ca prin prevederile sale este, in acelasi timp, si profund neconstitutionala. Insa clica politica care a votat la doua maini aceasta caricatura de lege nu a urmarit altceva decat sa-si asigure pentru eternitate locurile in Parlamentul Romaniei si, in acelasi timp, sa se asigure ca, pentru orice asociatie civica sau miscare politica care ar putea sa apara ulterior si sa le ameninte pozitiile, simpla inregistrare ca partid politic sa devina un lucru aproape imposibil, sisific de-a binelea.
    Iar Noua Republica experimenteaza acest fapt pe propria-i piele, zilele acestea si cele care vor urma dupa finalizarea campaniei de strangere a semnaturilor necesare pentru inregistrarea miscarii ca partid politic.

  8. Voxim Basil

    29/02/2012

    Consider titlul inconplet, caci nu doar UDMR-ul ne-a boicotat, ci intreaga Putere in frunte cu PDL-ul majoritar. De asemenea, multumirile s-ar fi cuvenit sa se adreseze in primul rand in limba romana, caci vorbitorii de limba romana, majoritari, se bucura de complicitatea ungurilor si nu invers.

  9. Cristian G

    01/03/2012

    Pai, care-i reclamatia, ca nu s-a permis NR sa incalce regulile?

    Pe de alta parte evenimentul organizat de PNL, conform link-urilor din postare, cel putin teoretic, fac dovada ca abordau un interes general si nu unul de partid.

    Imi dau seama ca nu convine NR, dar asta nu inseamna ca nu este corect. Depinde de NR, ce urmareste, aceleasi favoruri sau niciun favor?

    • Augustin Ofiteru

      01/03/2012

      Despre ce reguli vorbiți? Se pare ca sunteți efectiv în afara subiectului, de vreme ce articolul tocmai asta explica: nu exista o astfel de regula ca cea invocata ca motiv de refuz al unei rezervări prealabil acceptate (vreme de câteva zile oamenii NR au mers acolo sa stabilească detalii despre eveniment, ce și cum, contractul era doar o formalitate). Aniversarea a 133 ani de la înființarea PNL vi se pare o acțiune culturala? Ma rog, dacă era doar un simplu comentariu contra, ma scuz, am crezut sincer ca ați citit în diagonala și prea repede…

  10. Catalin Tanasa

    03/03/2012

    Buna ziua!
    UDMR blocheaza Noua Republica dar in postare se spune ca dl Dan Dimitriu a anuntat ca nu mai poate avea loc intalnirea. Dl Dan Dimitriu este UDMR ist? Mi se pare o copilarie sa te bazezi pe o intelegere verbala, se semneaza un contract, in caz contrar se cauta alta varianta. Am citit in diagonala dovada ‘discriminarii’, nu mi se pare relevant. Gigele nu mai arunca cu pietre!!! Dar Kelemen cum arunca??

    • Augustin Ofiteru

      04/03/2012

      “Dl Dan Dimitriu este UDMR ist?”
      De cozi de topor ați auzit? Dar de afaceri pe încredere? Știți că era o vreme când în România se bătea palma și asta reprezenta cel mai sigur contract? Copilărie sau nu, dacă nu ne regăsim demnitatea de cetățeni, respectul reciproc, inclusiv intre instituții și oameni, vom continua să ne îngropăm în contracte stufoase care în caz de încălcare se judecă ani prin tribunale ineficiente.

Adaugă un comentariu

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta.

Noua Republică

Suntem şi vom rămâne o mişcare la firul ierbii. Refuzăm anexarea sau deturnarea acestui proiect de către structuri sau personalităţi compromise.

Opiniile exprimate pe această platformă angajează exclusiv autorii articolelor şi nu pot fi considerate poziţii oficiale cu excepţia celor semnate “Noua Republică”.

Mişcarea prinde rădăcini

Potenţialul celor mulţi şi cinstiţi din România a fost prea mult timp ignorat. Cetăţenii cu adevărat liberi şi puternici trebuie să-şi recapete vocea şi demnitatea.

Urmăreşte-ne şi pe: Twitter  | Facebook | Youtube
Scrie-ne la contact@nouarepublica.ro

Pentru semnalarea oricăror probleme legate de funcționarea websiteului nouarepublica.ro vă rugăm să ne contactați prin intermediul
Serviciului de Suport.
noua republica Copyright © 2011 – 2012 Noua Republică